3.04.2012

Endonezya / Malezya Usulü Kızarmış Pirinç | Nasi Goreng


Blogda sadece mekanlar, yarışmalar yok tarifler de var elbet. İlk tarifim günümüzde Çin, Surinam, Hollanda gibi ülkelerde de sıkça yapılan ama asıl kökeni Malezya ve Endonezya Mutfağı olan Nasi Goreng. Kelime anlamı ise haşlanmış kızartılmış pirinç anlamına geliyor. O halde bakalım neymiş bu Nasi Goreng'nin hikayesi, nereden gelirmiş şanı şöhreti. 

Hollanda'da yaşayan bir tanecik teyzoşum var. 10 yıl kadar önce bir yaz gelirken bavuluna giysilerinin yanı sıra Nasi Goreng baharatı ve pirinci ekliyor. Ayağının tozuyla mutfağa giriyor ve bana nefis bir Güneydoğu Asya yemeği yapıyor. Hazırlık esnasında ben mest oluyorum tabi başka bir mutfağın yemeğini tadacağım diye. Neyseki 45 dakikada gibi kısa bir sürede Nasi Goreng hazırlanıyor. Ve sonuç harika: baharatı sayesinde Türk damak tadından çok farklı bir lezzet ve beni çok etkiliyor. Pratikliği de beni hoşuma gidiyor tabi. İşten gelenler, acelesi olanlar, sınavı olanlar hızlıca yapıp hem sağlıklı hem lezzetli bir yemek yiyebilirler. 


Her yemeğin olduğu gibi Nasi Goreng'in de olmazsa olmazı var: Baharatı ve tatlı soya sosu. Soya sosu tedariğinde sıkıntı yok ancak Hollanda'da marketlerde hazır halde satılan baharatı maalesef burada yok. Sağolsun kuzenim bu yemeği çok sevdiğim için geçen ay İstanbul'a gelirken bana paketlerce getirmiş. Artık rahatlıkla yapabiliyorum :) Peki aslında neler var bu baharatın içinde kimyon, tatlı kırmızı biber, kişniş, zerdeçal, kurutulmuş zencefil tohumu ve laos. Baharatın tatlı hoş bir kokusu var. Denemek isteyenlere tedarik edebilirim ya da en iyisi mi gelin misafirim olun hep birlikte yiyelim içelim.



Bu yemeği farklı zamanlarda farklı arkadaşlarıma yaptım. Gayet olumlu tepkiler aldım. Mesela stajdayken 3 arkadaşıma götürdüm. Bir tanesi "ben sadece tadına bakarım. Pirinç yemem" derken diğerlerinden daha fazla yiyen oldu. Bugünse ev arkadaşıma yaptım. Kendisi yeni mutfaklara pek açık değildir. Türk mutfağında bile yemek seçer et ya da balık yemez. Ancak bugün ona da beğendirdim bu yemeği :)) 

Ağzımızı bu kadar sulandırdıktan sonra tarife geçme zamanı. 2 kişilik "Nasi Goreng" için, 

Malzemeler
1,5 su bardağı Jasmine Pirinç
2 adet tavuk göğsü 
3 adet havuç 
2 adet kırmızı biber 
2 adet sarı biber
2 adet yeşil biber
3 adet pırasa 
Soya filizi 
Soya sosu 
Nasi Goreng Baharatı



Pirinci tencereye koyuyoruz ve üzerine su ekleyerek haşlıyoruz. Tuz, yağ gibi bir ekleme yapmıyoruz. 8 - 10 dakika bol suda haşladıktan sonra suyunu süzüp hafif diri şekilde pirinci demlemeye bırakıyoruz. Sonrasında wok tavasına alıp hamur olmaması için yüksek ateşte pirinçleri kızartıyoruz ve daha tane tane olması için soğumaya bırakıyoruz.

Ayrı bir tavaya tavukları koyuyoruz. 1-2 dakika çevirdikten sebzeleri ilave ediyoruz ve sebzeler hafif diri olana kadar pişiriyoruz.


Sebzeler ve tavuk kıvama gelince soğumuş kızarmış pirinçle wok tavasında baharat ve soya sosunu ilave ederek harmanlıyoruz. Bütün lezzetler birleştikten sonra servise hazırız.



Hepinize afiyet bal şeker olsun :)

Not: Nasi Goreng farklı ülkelerde yapıldığı için kimi zaman tarifler değişebiliyor. Sebzelere bazen beyaz lahana ekleniyor bazen tavuk yerine kavrulmuş yumurta koyuluyor. Ben size bildiğim versiyonunu anlattım. Afiyet olsun. 

2 yorum:

  1. Endonezya mutfağının en çok bilinen yemeklerinden birini anlatmışsınız. Anlatımınız çok basit gerçekten. Bu yemeğin lezzeti baharatında saklı. İsteyenler sade pişirip tavuk veya etin yanında sunabilir. Fakat benim en çok sevdiğim karidesli olanı:)
    Sizin bahsettiğiniz hazır baharat karışımı Türkiye'de bulunmayabilir ama baharatlar ayrı ayrı alınıp lezzetli bir karışım elde edilebilir. Ben tercihen hint ve uzakdoğu yemeklerindeki baharatları kendim tek tek karıştırmayı seviyorum. Mesela bu yemek için kimyon tohumu ve kişniş tohumu birlikte havanda dövülerek toz haline getirilebilir. Ardından zerdeçal ve kırmızı biber eklenebilir. Kurutulmuş zencefil yerine taze zencefil de kullanılabilir.
    Ellerinize sağlık! Hem çok kolay hem de çok lezzetli bir yemek....

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yemek Atlası, yorumun ve tavsiyelerin için teşekkür ederim. Dediğin gibi yapımı çok basit. Özellikle aktimin dar olduğu zamanlarda yapmayı tercih ediyorum.

    YanıtlaSil

İlginiz için teşekkür ederim.