20.07.2012

Bami Goreng | Kızarmış Erişte

Beni az çok takip edenler bilirler ki pratik ve lezzetli yemekler çok işime hatta dişime gelir :) Bana göre, pratik yemeklerin baş tacı makarnalara, noodlelara ve türevlerine aittir. Evdeki malzemeye göre bin bir çeşidini yaratabilirim. Her gün yiyebilirim ama keşke yerken zayıflatsa :) Ne yazık ki şu anda böyle bir şey mümkün değil. Bu yüzden formuma(!!) dikkat etmek amacıyla her gün değil haftada bir kaç kez yiyorum makarna ve türevlerini :) Madem bu kadar seviyorum hatta sevgimi cihan-ı aleme haykırıyorum, o zaman bugün Noodle'ların şanına yakışır bir davet vereyim.  




Davet Endonezya Mutfağı'ndan Bami Goreng ya da Kızarmış Erişte şerefine. Bami Goreng , daha önce şerefine davet verilen Nasi Goreng'in yakından akrabası.


Bugün davete protokolden Klasik Noodle iştirak ediyor. Zaman zaman Pirinç Eriştesi'ni davet ederim. O da bir hoştur ki sormayın, damak şenliğinin protokolündedir benim için. Tabi,  her noodle'ı karşılama töreni aynı değil. Eğer bugünkü gibi iştirak edecek olan Klasik Noodle ise, kendisini ocakta kaynamakta olan suyla karşılıyoruz ve onları 8-10 dakika sohbet ettiriyoruz. Yok eğer davetli Pirinç Eriştesiyse, ona iki lafın belini ocaktan indirilmiş kaynamış suyun içinde 3-5 dakika kırdırmak yeterli. Kendileri pek ince ve narin olduğundan suyun sıcaklığı kısa sürede onu kıvama getiriyor. 


Etgillerden misafirimiz Tavuk Göğsü. Sağ olsun iyidir hoştur da gelir gelmez atar kendini wok tavası temalı dans pistine. 

Sebzegillerin sülalesi geniş. Özellikle havuç, pırasa, kırmızı biber, sarı biber, yeşil biber, soya filizi ve beyaz lahana çağırsanız  bu davete koşarak gelir. Ben herkesi çağırmadım bu sefer. Bakalım kimler gelmiş?


Sebzegillerden havuç'un içi kıpır kıpır. Hemen kurtlarını dökmek istiyor ve tavuk etiyle raks ediyor. 


Ardından dans pistine "Hadi bakalım, oturmaya mı geldik arkadaşlar" havasında olan pırasa, kırmızı biber, yeşil biber  ve soya filizi katılıyor. Şöyle iyice bir dans ediyorlar ve birbirleriyle kaynaşıyorlar. 


Dans pistinde iyice kaynaşan sebzeler ve ete bakan noodlelar benim bunlardan neyim eksik, gideyim ben de karışayım diyor ve kendini piste atıyor. O da ne? Sanki tatlı soya sosu, noodleların kalkmasını bekliyormuş. Noodlelar harekete geçer geçmez sebzelerin, etlerin arasına karışıyor. 


Davetin nazlı misafirleri baharatgillerden  kimyon, tatlı kırmızı biber, kişniş, zerdeçal, kurutulmuş zencefil tohumu ve laos yerim dar oynayamam diye diye piste çıkmıyor. Nihayet ısrarlara dayanamayarak halkın arasına karışıyorlar. Hem de ne karışmak. 


Hımm, davetin sonunda bizimkiler bu halde. Herkes bir uyum içinde. Allah muhabbetinizi arttırsın gençler. Sizin için ben leziz mi desem iştah açıcı mı desem ne desem. En iyisi ortamın sıcaklığı bozulmadan millet gevşemeden sizi hüplettmek :)

4 yorum:

  1. Hic bu kadar keyifli ve yaratici bir yemek tarifi okumamistim. Makarna bas taci yemegimdir. Bu tarife bayildim. Cenk

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Cenk Bey, beğenmeniz beni mutlu etti :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de bir tapas yazisi yazayim bari. Cenk

    YanıtlaSil
  4. :)) harika olur, merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil

İlginiz için teşekkür ederim.