3.07.2012

Şarap Çanağı

Bir kaç güm önce "onderedno" kod adlı bir okurumuz tarafından bana gönderilen bu yazıyı çok beğendim ve okurken çok eğlendim. "onderedno"in şarapla ilgili yazısını sizinle de paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz. Kendisine kocaman teşekkür ederim hatta gadasını alır, gıdısını öperim :)

"

Yaklaşık 4 aylık Fransa yolcuğumdan sonra, sonunda şaraplarla alakalı yazımı yazma imkânı bulmuştum.  Şimdi sıra şaraplar hakkında yazılacak bir şeyler bulmaktaydı. Gel gelelim benim şaraplarla alakalı verebileceğim öğütler değil burdan köye yol olmak, sizi iki adım öteye bile götürecek gibi değildiler. O halde bu yazım hali hazırda köylerinde olan okurlara gelsin :))
Sevgili okur, şarabı hele ki güzelini, pahalısını kim kaybetti de ben buldum dediğini duyar gibiyim. Bu duyar gibi olma durumu yazacak bir şey bulamayınca az evvel vitrinden yürüttüğüm şaraba yüklenmemle de alakalı olabilir. Valla ben de ne biliyorsam seninkinden çok farksız değil. “öküzgözü” tabirine sen gibi ben de gülüyorum. Kırmızısı mı yoksa beyazı mı soğuk içilendi hala karıştırıyorum. O bardağın sapını mı tutuyorduk, yoksa avuca mı oturtuyorduk ya da o içmeden önceki artist artist döndürme ve koklama haraketlerinin manaları falan hep muamma. Ama fransa görmüşüm okur. Nice sahilinde en pahalı şarabı (sakin ol, hediye verildi) yudumlayıp, şişesini mikrofon yaparak türküler eşliğinde fransız dostları kaçırmışlığım var ey okur.  Senin seviyene indik diye o suratında oluşan tebessümü at. Yerini bil. Gözüme bak. Okşa, okşa, okşa…  


Müsaadenizle sıcak şarapla başlayıp, “bu sıcakta bir de şarabın sıcağıyla alakalı yazı okumam” diyen gelir geçer okuyucu kitlesini burada elemeyi, kalan canını yediğim okuculara da “finale doğru şarabı buzdolabından çıkartacaz hacıt” demeyi uygun görüyorum. Efendim kaba etimin donduğu, nefes alışlarımı burnumdan yaparak mukus talihime karşı koymaya çalıştığım bir festival günü tanıştım bu meretle. Neymiş efendim kesin içmeliymişim. “Ulan avro-tl kuru 2.5 lira olmuş, dışarı da şişesi 3 avro olan şarabın kaynatılmış halinin bir bardağına neden 5 avro vereyim?” demedim tabi. O soğukta kimse benden böyle bir çeviride bulunmamı beklemesin. Zaten şarap değil, sıcaktı para eden. Elimde tutsam elim ısınır diyerekten kıydım paraya ve aldım. Tamam, bir beklentim yoktu da kardeşim senin de azcık giderin olsun. Zaten kazanın içinden kepçeyle sunulan şarap mı olur allasen. Biz şarabı romantik akşamların içkisi olarak bildik aga. Öyle ki ben vitrinden şarapla birlikte şarap bardağını da aşırdım. Niye? Çünkü saygım var. Plastik bardakta veriyorlar falan. Hiç bulaşma derim.
Kırmızı şarap kadehimi sizin için kaldırarak şerefe, cheers, cincin, a vorte sante gibi bilimum dilde selamlıyorum. İnanmazsınız benim bizzat şarap tatma etkinliğine gitmişliğim var. Ben dahi şu anda inanamıyorum çünkü benim tat ayırt etmeyle alakalı gram yeteneğim yok. Sırf ortam görmek için gittim diyebilirim. Eğer tecrübesiz ve nasılsa beleş mantığı güden bir topluluklaysan sonra kafalar şahane oluyor yalnız (giriş 15 avroydu ve sonrası sınırsızdı). Neyse içtiğim en güzel kırmızı şarap, bir bilen fransız arkadaşımın babasının paraya kıyıp özel seri diye aldığı ve bana hediye ettiği şaraptı. Böyle bir tanışınız yoksa kırmızı şaraba da hiç bulaşma derim ey okur.
Kırmızı şarabın iyisini tatmak isteyenler için benim fransız arkadaş ortadaki ;))

Buzdolabı-beyaz şarap, dikkat ettiysen ikisi de b harfi ile başlıyor. Hangi tür şarap soğuk içiliri akılda tutmak için kullandığım bir sırrım ;)) bak bunu içerken bardağın sapını tutuyorsun ki şarabın dolu olduğu kısmı vücut ısın ısıtmasın. Bunlar hep genel kültür hala okuyan okur. Yalnız sen de iyi işsiz güçsüzmüşsün hala okuyan okur. Kırmızı şaraba nazaran bu tür şarablarda güzel bir tat, senin alırken azcık paraya kıymanla yakalanacak türden. Zaten soğuk olunca daha bi rahat akıp gidiyor. Bence kırmızıyı da soğuk için :D neyse diyeceğim o ki paran yoksa buna da bulaşma.
Küçük tavsiye; 1 avroya satılan şaraplar sırf süs için satılan şaraplar ey okur. İçme onu ey okur. Daha sonra 1 hafta geçmiyor o iğrenç tat ey okur. Durduk yere anımsayıp tiksindim ey okur. Gadanı alır, gıdını öperim ey okur…
Fotoğraflar için;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginiz için teşekkür ederim.