23.07.2012

Çömlek Kuru Fasulye | Çamlıca

Bir İstanbul sevdalısı olarak, İstanbul'un her yeri gözüme başka güzel görünür. Her seferinde hayran olurum. Bu hayranlığımın doruk noktasına ulaştığı yer de Büyük Çamlıca Tepesidir. Bilenler bilir ki Arnavutköy'den Eminönü'ne Adalar'a kadar Anadolu ve Avrupa yakası'nın tüm kıyı şeridi ve yukarılara uzanan sırtları gözler önüne serilir. Gecesi ayrı gündüzü ayrıdır bu manzaranın. Bu kuşbakışı, geniş açılı görünümü İstanbul'a  gelen her misafirime gösteririm. Yani evime İstanbul dışından misafirliğe gelen herkesin yolu bir de Çamlıca Tepesi'nden geçer :))

Annemcim beni ziyarete geldiğinde Çamlıca Tepesi'ne gittik ve manzarayı seyredurduk. İyi güzel de manzara tek başına karın doyurmuyor ki. Girişte Çömlek Kuru Fasulye ilgimi çekmişti. Haydi bir deneyelim diyerek kendimizi Çömlek'te bulduk.

Ee adı üstünde kuru fasulyeci, elbette ki kuru fasulye yiyeceğiz. Menüye bakmaya bile gerek yoktu aslında, ama genel olarak ne var ne yok merak ettiğimden menüyü inceledim. Kuru fasulye'nin yanı sıra menüde ızgara çeşitleri, köfte, pilavlar, tatlılar da var.




Çömlek'te, Erzurum İspir kuru fasulyesi  toprak kaplarda Nevşehir usulü yaklaşık 4,5 saat pişiriliyor ve bu hale geliyor. Etli kuru fasulye adının hakkını veriyor zira et koklatılmamış bol miktarda dişe geliyor. Ben fasulyeyi çok beğendim. Bizim oraların aksine daha susuz olduğu için kaşık yerine çatalla yedim bu sefer :)


Kuru fasulye pilavsız olur mu? Türk mutfağı damaklarda hatta tarih sayfalarında yer almaya başladığından beri birbirine delicesine aşık bir çifttir bu ikili. Mutfakla az çok ilgili pek çok insan bilir ki lezzetli pirinç pilavı yapmak her yiğidin harcı değildir. Benim görüşüm, ne yazık ki bu marifetli yiğit Çömlek' te de yok. Hemen her yerde yiyebileceğimiz standartta bir pirinç pilavı. O kadar iyi kuru fasulye yapan bir mekandan yine damak çatlatan bir pilav beklerdim. Belki de ben önce kuru fasulyeyi tadıp kendi beklentimi çok yükselttim ama bu konuda annem de benimle hemfikir.


Kuru fasulye pilav çiftinin yanında turşu, cacık gibi yanlarından ayrılmaz çocukları da vardır. Biz serin cacığı tercih edip afiyetle yiyoruz.


Çömlek'te hem gözümüz hem karnımız doyuyor, ne de olsa Çamlıca Tepesi'nde nasibini alıyor tabi. Adalar manzarası karşımızda. 


Gözlerimizi biraz kaydırınca boylu boyunca uzanan Ataşehir manzarası


Çömlek çok geniş ve ferah bir mekan. Üstüne güzel manzaraya da sahip olunca herkes en güzel yeri kapıp güzelce manzarayı da seyretmek istiyor tabi. Mekan sahipleri de herkese adil davranmak adına sanırım 360 derece dönen bir platform yapmışlar. İnsanı rahatsız eden bir hızı yok merak etmeyin gayet keyifli ;)



Fiyatlar uygun denebilir. Kuru fasulye 10 tl, pilav  ve cacık 5 tl, ızgaralar 10 - 15 tl arası, çorbalar 5 tl, tatlılar 4 - 7 tl arası değişiyor. Çalışanlar gayet güler yüzlü ve misafirperver. Son olarak mekanın ücretsiz otopark hizmeti de mevcut. Bilginize efenim :)



6 yorum:

  1. Çömlek kuru fasulyeyi iyi yapan yerlerden, özellikle de istanbul standartlarında. Ama ne pilav ne de cacık bu kuru fasulyeyi tamamlamakta. Pilav sıradan, cacık ise rendelenmiş salatalıklı ayran. Fiyatlar ise bence abartılı ve yüksek. Kuru - Pilav - Cacık bir içecek ve tatlı ile 30 TL olur ki 2 kişi ortalama böyle bir yemeğe 50 TL vermek sadece gülümsetir beni

    YanıtlaSil
  2. Sevgili adsız :) pilav konusunda sana katılıyorum. Ancak kuru fasulyesi güzel bence ;)

    YanıtlaSil
  3. :) o adsız benim ve evet kuru fasulyesi güzel

    izmir'e yolun düşerse 1.sanayi sitesi içinde et profesörü asil usta'ya uğra, tire köftesi kuru fasulyesi ve kıvamlı bir cacık ile çok şaşırtacak damağını ,)

    YanıtlaSil
  4. tavsiyen için çok teşekkür ederim, izmir'e gittiğim ilk fırsatta hususi gidip deneyeceğim ve yazacağım :)

    YanıtlaSil
  5. Keyif bir akşamın ardından tekrar merhaba ve ilk işim takibe almak oldu gördüğün gibi:) Tanıştığımıza tekrar çok memnun olduğumu bilmeni ve yeni etkinliklerde tekrar görüşebilmeyi dilerim:)

    Bu arada hem anneciğine hemde sana afiyetler olsun diyor Çamlıca'nın hemen altında oturan biri ve güzelliğini gayet iyi bilenlerden biri olarak sana gönülden katıldığımı bilmeni isterim:))

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Bu akşam benim için de çok çok keyifliydi ve tanıştığıma çok sevindim. Dilerim bundan sonra etkinliklerde daha çok bir araya geliriz.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

İlginiz için teşekkür ederim.