1.07.2012

Mangalbaşı Recep'in Yeri


Bir cumartesi akşamüstüsü bir grup arkadaş gün içinde etkilendiğimiz sıcak az gelmiş olacak ki bir de yemek yerken sıcaklayalım dedik. Şaka bir yana dün gerçekten canımız bir ocak başı, bir mangal başı, bir kendin pişir kendin ye istedi  resmen. Sonunda kendimizi Mangalbaşı nam-ı diğer "Recep'in Yeri"nde Çayırova'da bulduk.





İçeri dalar dalmaz hemen etlerin yanına gittik. Benim gözüme her şeyden önce böbrek çarptı, gözlerim ışıldadı. Hemen attırdım tabağa. Söylemesi ayıp biraz sakatatçıyımdır da. Ardından iki köfte, bir antrikot bir sucuk bana yeter diyerek kenara çekildim. Arkadaşlarımda antrikotmuş, köfteymiş, tavukmuş, sucukmuş siparişlerini verdiler. 


Siparişi verdikten sonra cam kenarı masalardan aslında mangallardan birine iliştik. Mekanda 10 adet mangal masalardan var. Aşırı büyük bir yer değil belki ama ortalama büyüklükte ferah bir yer. Özellikle ızgaraların üstü çok temiz. Daha önce Çekmeköy taraflarında bir kaç mekana gitmiştim ve ızgaralar iştah kapatacak derecede pisti. 



Gönül rahatlığıyla temiz ızgaranın üstüne attık etleri. 


Salata ve güveçte yoğurt da eşlik etti ocak başı keyfime. 


Ocakbaşı mekanlarda genelde et zaten hazırdır pişiren de bizlerizdir. İlk bakışta her yer iyi  ya da ortalama seviye olacak gibidir. Ancak bence mekandan mekana temizlik, fiyat, misafirperverlik, etin kıvamı, köftenin tadı gibi konular fark ediyor.  

Bana göre "Recep'in Yeri"nde etler gayet güzeldi, köfteler lezizdi. Hele yoğurtun soğukluğuyla etin sıcaklığı birleşip dengeye kavuşunca yarattığı lezzet patlaması nefisti. Ardından bir de çay içelim dedik ama çaylar maalesef ki kötüydü. Biraz hevesim kursağımda kaldı.

4 kişi toplamda 80 tl ödedik. Yol üzeri mekanın özellikle temizliği, misafirperverliği ve fiyatları güzeldi. Canınız mangal isterse ve yolunuz o taraflara düşerse aklınızda bulunsun a dostlar :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginiz için teşekkür ederim.