25.06.2012

İglo ile Pratik Lezzetler

İstanbul koşturmacası, iş yoğunluğu, vakit azlığı gibi pek çok sebepten ötürü ne yazık ki saatlerce uğraşıp çeşit çeşit yemek yapamıyorum. Ee dışarda yemek de bir yere kadar. O yüzden istiyorum ki hazırlayacağım yemek hem pratik olsun hem leziz olsun hem sağlıklı olsun hem doyursun. Kendimi besleme gayem bu yöndeyken imdatıma sevgili Tijen Aktay yetişiyor ve beni "Iglo ile Pratik Lezzetler"e davet ediyor. Bu demek oluyor ki yeni yeni pratik tarifler öğreneceğim, üstüne bir süredir sanal ortamda takip ettiğim ve bu vesileyle tanışacağım Tijen Aktay ve diğer katılımcılarla keyifle sohbet edecek ve leziz yemekler pişireceğim.

Cuma günü EKS Mutfak Akademisi'nde Eda Hanım, Sibel Hanım, Ela Hanım, Tijen Hanım ve eğitmenimiz Ayşegül Şef'le  toplanıyoruz. Menümüzde yer alan;
  • Taze Fasulyeli Yoğurt Çorbası
  • Mezgit Kek
  • Akdeniz Levreği ve Fas Usulü Kuskus Pilavı
  • Havuçlu Kek 'i sırayla yapmaya başlıyoruz.

İlk olarak Taze Fasulyeli Yoğurt Çorbası için kollar sıvanıyor. Öncelikle malzemelere bakalım;

İglo taze fasulye, soğan, tereyağ, un, yumurta ve tavuk suyu. Bu esnada Ayşegül Şef'ten et ve tavuk suyu hazırlama ile ilgili lezzetli bir tüyo geliyor. Ev yapımı et suyu hazırlarken lezzeti arttırmak amaçlı tülbentimsi bir kesenin içine maydanoz, kekik, defne yarağı gibi dileğiniz taze ot ve baharatları koyup kaynatabilirsiniz. Lezzete lezzet katıyor resmen. Bu çorbayla test edip onaylıyorum :)

Soğanlarımızı kavurduktan sonra taze fasulyeyi ekleyip soğanla birlikte bir iki çeviriyoruz. Ardından ev yapımı leziz tavuk suyunu ekliyoruz. Fasulyeler diriliğini yitirene kadar pişiriyoruz.

Un ve yumurtayı çırparak çorbamızın terbiyesini hazırlıyoruz.

Terbiye ve çorbanın ısı farkını dengelemek ve terbiyenin kesilmesini önlemek için terbiyenin içine bir miktar çorba alıyoruz. Ardından terbiyeyi tencereye boşaltıyoruz.

Kıvamı damak tadınıza kalmış tabi ama biz orta yoğunlukta yapıyoruz çorbamızı ve terbiye sonrası bir iki taşım daha kaynatıyoruz.

Efendimmmm, üzeri tereyağlı naneli sosuyla çorbamız yaklaşık 20 dakikada hazır. Hem pratik hem sağlıklı tam benlik :)

Haydi, şimdi sırada mezgit kek. Adının kek olması beni ilk başta yanılttı acaba tatlı mı derken anladım ki mücverin mezgitlisi. O yüzden mezgit mücver dersem daha açıklayıcı olacağım sanırım :)

Mezgitlerimi ince ince kıyıyoruz ancak siz ben kıyamam rondo kıysın derseniz, hay hay o da kabulümüz.

Kıyılmış mezgitlerimizin içine bir tutam dereotu, yarım soğan, galeta unu, yarım limon suyu ve kabuğu ekliyoruz. Aman diyim limonu unutmayın. Sonunda ekşili müthiş bir tat veriyor. Hem ekşiyi çok sevdiğimden hem de mücverin her çeşidine bayıldığımdan bu atıştırmalık beni heyecanlandırıyor.

Kaşıkla harcımızı tavaya döküyoruz. Ehem ehem, burada bir püf noktası daha.  Alt üst mühürledikten sonra mezgitlerimizi fırına uğurluyoruz. Yani, tava merasimi yapmadan fırına uğurlamak yok efenim.

Maşallah, fırında nar gibi kızarıyor mezgit mücverlerimiz. Hımmm, iştahımı şu anda bile nasıl kabartıyor.

Mutlu son, mezgit mücverlerimiz de hazır. Kendilerini sıcak meze olarak da servis etmemiz mümkün.

Sırada İglo Akdeniz Levreği var. Ana yemek olmasına rağmen en kısa sürede levreği pişiyoruz. Nasıl mı? Paketlerin içinde levrekler fileto halde zeytinyağı, defne yaprağı ve limon sosu ile birlikte poşetlenmiş durumda.

Kaynayan suyun içine poşetiyle atıp 14 dakika pişiyoruz ve anında servise hazır. Sanırım vakti dar pek çok balıksevere iyi gelecek bir ürün bu.

Balığın yanına, Fas usulü Kuskus yapacağız. Bizdeki ince bulgurdan biraz iri, kuskustan biraz küçük bir kuskus. Kaynayan zeytinyağlı suya kuskusu ekleyip tuz, karabiber, pul biber gibi baharatlarla zenginleştirip balığımızın yanına koyuyoruz. Bana göre Türk Mutfağı'nda yer alan kuskus ve bulgur pilavı, bize Fas usulü kuskusu arattırmayacak nitelikte.

Ana yemeğimiz "Beş dakkada Beşiktaş" misali on beş dakikada hazır.

Tatlı son'da bize Ayşegül Şef'in Havuçlu Kek yapıyor.

Yağ, şeker, yumurta, un, badem tozu, tarçın, kabartma tozu ve vanilyalı harcın üzerine, harç yoğun akışkan kıvama gelene kadar elma rendesi ve havuç rendesi ekleniyor.

Harç hazır olunca silikon kalıplara bir kaşık yardımıyla dolduruluyor. Burada harcın orta kısmı hafifçe içe sönük oluyor ki kek piştiğinde her yanı aynı yükseklikte olsun.

Kekler 170 derece fırında 60 dakika kadar pişiyor. Fark ettiğiniz üzere kekin üst kısmı aynı seviyede.

Hımmm, keke cevizli dondurma iyi ki eşlik ediyor. Nefis!

Tüm mamalarımızı hazırladıktan sonra şık bir masanın etrafına dizilip afiyetle her birinin tadına bakıyoruz. Enfes bir yemeğin yanı sıra hep birlikte keyifle samimiyetle sohbet ediyoruz. Sanki bir yemek kursuna katılmış gibi değiliz de Tijen Hanım'ın evine hatta mutfağına misafir olmuş gibiyiz. Bu keyifli akşam için Tijen Hanım'a, İglo'ya, EKS Mutfak Akademisi'ne ve katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Umarım bu pratik yemekler sizin işinizi de kolaylaştırır, şahsen beni rahat ettirecek ;)