24.03.2012

Üniversite Düzeyi Ana Yemek Yarışması - 1.Oturum

10. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri kapsamında pek çok yarışma yapıldı. Ben seyirci olarak üniversite düzeyi ana yemek yarışması 1. ve 2. oturumlarına katıldım. Yarışma çerçevesinde öğrencilerden istenen 40 dakikalık süre içerisinde seyirciye ve jüriye sunulacak şekilde 2 adet sunum tabağı hazırlamaktı.

Tabaktan tencereye kadar her türlü malzemeyi kendileri tedarik eden yarışmacıların heyecanı tüm izleyiciler tarafından hissediliyordu. Yarışmacılara arkadaşları tarafından yapılan tezahürat sesleri, yarışmacıların üniversite hocaları ve ailelerinin manevi desteği, arka planda çalan hareketli şarkılar heyecanı daha da arttırıyordu. Bu heyecan fırtınası eşliğinde 40 dakika çabucak gelip geçti ve yarışmacılar yaptıkları yemekleri sunum tabağı olarak katılımcılara sundular. 





















Sunum tabaklarının sergilendiği tezgahın önü pek kalabalıktı. Sizler için elimden geldiğince yakından çekmeye çalıştım. 20 tane yarışmacı vardı fakat o kalabalıkta bir yarışmacının tabağını gözden kaçırmışım sanırım. 

Genel olarak tabakları inceleyecek olursak yarışmacıların büyük çoğunluğunun kırmızı eti ve yanında sebzeler ile desteklemeyi tercih ettiklerini  görüyoruz. Kırmızı etli ana yemekler benim öncelikli tercih ettiğim yemeklerdir. Bu sebeple, her ne kadar bazı yemeklerin tam pişmediği görülse de, yemeklerin çoğu hem sunum açısından hem de desteklendikleri sebzeler açısından benim çok hoşuma gitti. Ancak tadına bakmadan yorum yapmak çok doğru değil ama eldeki imkanlar bizi görsel açıdan değerlendirmeye itiyor. 

Hangisini en çok beğendiğimi soracak olursanız eğer oyumu 6. yemekten yana kullanacağım. Sunumun diğerlerinden şekil açısından farklı olması, kırmızı etle ıspanak, kırmızı biber ve mantarı çok yakıştırmam ve klasik pirinç pilavı yerine pilavın risottovari servis edilmesi seçimimde etkili oldu. 

Eminim bu yemeklerden hangilerinin ödül aldığını sizde en az benim kadar merak ediyorsunuz fakat maalesef  bu merakımızı gideremeyeceğiz. Sonuçlar yarışmalardan 1 gün sonra ve sadece kazanan yarışmacıların isimleriyle açıklandı. Halbuki bana resimleriyle, tarifleriyle birlikte açıklanacağı söylenmişti bu yüzden bende yarışmacıların tek tek isimlerini almamıştım. Neyse bu da bir ders, seneye bu acemiliği yapmam artık :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginiz için teşekkür ederim.